مقالات آرشیو خبر ها
چرا  یوونتوس به هیچ قیمتی نباید پوگبا را بفروشد!؟

چرا یوونتوس به هیچ قیمتی نباید پوگبا را بفروشد!؟

در حالیکه یوونتوس 3 هفته مانده به پایان اسکودتوی پنجمش را قطعی کرده است و البته تنها فینال کوپا ایتالیا را در پیش دارد، حالا خیلی چیزها در مورد نقش اعضای تیم گفته می شود.

 

مربی ماسیمیلیانو آلگری فصل فوق العاده ای را از چند تایی از خریدهای جدید دیده است، بیشتر از هر کسی از پائولو دیبالا و سامی خدیرا. در ضمن، بازیکنان پیشکسوت قدیمی مثل جیجی بوفون، آندره آ‌ بارزالی و پاتریس اورا ثبات قابل توجهی در تمام طول فصل نشان داده اند.

 

با این حال، بیشتر از هر چیزی پیشرفتی که در لئوناردو بونوچی و پل پوگبا مشاهده شده مهم بوده است. در واقع، بونوچی به یکی از کاملترین مدافعان مرکزی اروپا تبدیل شده است و هم تیمی فرانسویش حتی به سطحی بالاتر در خط هافبک رسیده است.

 

او در گذشته به عنوان یک جوان آینده دار در خط هافبک پر ستاره ی یوونتوس ظاهر شد و نقشی حماتی در کنار کلودیو مارکیزیو، آرتورو ویدال و آندره آ‌ پیرلو ایفا می کرد. پل گاهی بازی هایی را برای یووه در می آورد، اما رفتن دو ستاره ی دوم در تابستان 2015 باعث شد که بیانکونری انتظار بیشتری از جوان فرانسوی اش داشته باشد.

 

پوگبا در ابتدا با فشار چنین انتظاراتی دچار مشکل شد و عملکرد افتضاح بازیکنان جدیدی که کنارش بودند هم مزید بر علت شد و او نمی توانست جوی را فراهم کند که توانایی هایش را بروز دهد. اما به تدریج ― همچنان که با هم تیمی های جدیدش راحت تر می شد ― بازیکن سابق منچستر یونایتد به یک نیروی برتر که مدت ها از او انتظار می رفت تبدیل شد. او 10 گل و 15 پاس گل در تمام رقابت ها به ثمر رسانده است و رکورد دوران حرفه ایش را شکسته است (9 گل و 8 پاس گل) و بسیاری از این گلپاس ها، حیاتی بودند.

 

بعد از حذف یوونتوس از لیگ قهرمانان، ظاهرا پوگبا سطح بازیش را حتی بالاتر برده است، او در بازی مقابل بایرن گل زد و بعد از آن یک نوار طولانی مدت در 8 بازی شروع شد که در آن هر بار که پا به زمین گذاشت یا گل زد و یا پاس گل داد.

 

#Opta, پوگبا از آغاز سال 2016 در 14 تا از گل های تیمش نقض مستقیم داشته است، یک رکورد مشترک.

 

گاتزتا دلااسپورت اعلام کرده است که تیم هایی چون منچستر سیتی، چلسی، رئال مادید، بارسلونا و پاریس سن ژرمن به دنبال او هستند و هر کدام بخواهند او را بخرند باید رکورد نقل و انتقالات را بشکنند، اما یوونتوس باید با هر پیشنهادی فارغ از اینکه چقدر بزرگ باشد مخالفت کند چرا که پوگبا مرکز این تیم نونوار شده است. او حالا با آزادی نفوذ می کند و برای بقیه موقعیت ایجاد می کند و پتانسیل گسترده اش بالاخره نمایان شده و برای تیمی که از جواهراتی مثل دیبالا و ساندرو هم بهره می برد، توانایی های زیادی را ایجاد می کند، از دست دادن پوگبا این امید را از بین می برد، فرقی هم نمی کند چه کسی جانشینش خواهد شد.

 

ظاهرا بیانکونری این موضوع را تشخیص داده است و روزنامه ی تورینی لاستامپا گزارش داده است که باشگاه به این بازیکن پیشنهادی برای تمدید قرارداد داده است و مدیریت و مربی این تیم هم لب به ستایش او گشوده اند:

 

وقتی در کنفرانس خبری از آلگری پرسیدند بین 100 میلیون یورو و پوگبا کدام را انتخاب می کند:

 

من او را نگه می دارم.

 

رییس بپه ماروتا در مصاحبه های اخیرش حتی بیشتر از قبل تاکید کرده است: ‌

 

من با آلگری موافقم، ما همچنین می خواهیم تیمی رقابتی بسازیم و برای این مورد پوگبا یک عنصر حیاتی است.

 

اگر یوونتوس نتواند بهترین بازیکنانش را حفظ کند، نمی تواند ستاره های مورد نیاز برای فتح اروپا را به تیم جذب کند و بعد از انقلاب تابستانیشان، برای امسال نیاز به اندکی ثبات دارد. پوگبا توانایی اش را در ماه های اخیر نشان داده و به پیشرفت ادامه خواد داد، این به این معناست که حتی یک پیشنهاد نجومی نباید یووه را برای فروختن شماره ی 10 جدیدِ فوق العاده اش وسوسه کند.

 

بلیچر ریپورت


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: